Despre Eurovision


Mare finala mare de Eurovision. Germania a gazduit cea de-a 56-a editie a concursului. A cam meritat sa ma uit pana la 1 noaptea si sa vad care pleaca acasa cu marele trofeu. In timp ce ma uitam, notam cate-o chestie pe agenduta mea si, la sfarsit, cateva din cele notate fost-au destul de p-aproape cu ce-a fost la final. Piesa Bosniei a fost destul de interesanta si, la un moment dat, o vedeam castigatoare. Asta pana a inceput sa presteze Eric din Suedia melodia Popular. Aia a fost clar preferata mea din tot concursul. Melodia Greciei mi s-a parut cel putin ciudata, asta din cauza rapper-ului. N-am inteles de ce Franta era data ca favorita la casele de pariuri. Marea Britane a zbarcit-o maxim cu Blue. Au mers pe celebritatea concurentilor, dar au uitat sa se gandeasca si la o piesa mai buna. Vecinii nostri, moldovenii s-au dus c-o piesa nebuna, care mie nu mi-a placut, dar ne-am dat reciproc cate 12 puncte, si se plangeau prezentatorii ca altii au dat voturi doar vecinilor, de parca noi am facut altceva.

Lena (castigatoarea de anul trecut) a concurat si anul asta pentru Germania si, melodia sa mi-a placut destul de mult. Cei din Azerbaijan, care au si castigat de altfel, au avut de departe cea mai frumoasa scenografie si cred ca asta a contat, pe langa piesa destul de buna, cel mai mult in opinia publicului care i-a votat. Ucraina a avut o piesa buna, dar nu atat de buna. Iar Georgia a venit c-o piesa nebuna, in stilul Lordi, si chiar mi-a placut foarte mult, mai ales din cauza solistei. Din punctul meu de vedere, cea mai buna voce a avut-o solista trupei din Georgia. Dupa toate astea notate pe agenduta mea, m-am gandit si la un clasament, care nu s-a dovedit a corespunde cu rezultatul final insa. Clasamentul meu a aratat cam asa. Suedia, Azerbaijan, Georgia, Germania, Ucraina. Ceva m-a enervat tare insa. Si anume prezentatorii televiziunii romane, Bogdan Pavlica si Liana Stanciu. Niste comentarii atat de idioate au avut, ca-mi venea la un moment dat sa ii dau mute la televizor.

Despre-ai nostri, nimic de zis special. Poate doar frazele urmatoare. Cand pleci c-o melodie buna la drum, lumea te va vota cu siguranta, indiferent de vecinatati, relatii politice, s.a.m.d. (vezi cazul castigatoarei). Dar, cand pleci la drum cu o melodie mediocra, ce are un mesaj fumat si rasuflat, tot ce poti sa faci este sa speri la voturi bazate pe relatii si vecinitati. Eh, noi stam al dracului de prost la capitolul asta, ca sa nu zic altceva. Ma bucur ca n-a trebuit sa fac ce spuneam in ianuarie. Cam asta cu Eurovisionul. Show-ul a fost exceptional, organizarea, tipic nemteasca, adica, impecabila. Piesele, marea majoritate au fost foarte bune. Asa ca, nu-mi ramane decat sa-mi doresc ca la anul, sa vad ceva cel putin la fel cum am vazut anul asta, si daca nu cer mult, s-avem si noi o melodie decenta care sa poata sa emita ceva pretentii. Si terminati-va cu mesajele ce indeamna la schimbarea lumii! Nu merg!